Keskustelupalsta ja selaimet

Ohjeita viestien kirjoittamiseen

Keskustelupalsta ja selaimet

ViestiKirjoittaja Jänkäkurppa » 14.02.2016 11:53

Alla oleva ihmettelyni keskustelupalstalle pääsystä on mennyt Mulliksen kautta tietonikkareille aamupäivällä kun en hoksannut itse suoraa reittiä käyttää:

Kun aiemmin kirjauduin keskustelupalstan sivulle, näkyi koko kirjautumisajan esillä tekstit: Kirjaudu ulos, Käyttäjät, Näytä omat viestit, yms. ja alareunassa nimimerkkini kirjautuneena. Nyt kun kirjaudun sisälle, näkyy mainitsemani otsikot vain hetken ja häipyvät sitten. Alhaalla näkyy rekisteröityneet käyttäjät ja nimimerkkini mutta en voi kirjautua ulos muuten kuin sulkemalla sivu. Jos haluan jostain käyttäjästä lisätietoja, minun käsketään taas kirjautua sisälle. Yritin myös tunnusten aktivointiviestin lähettämistä. Kun lähetin sen niin sivulle tuli informaatioteksti: Lähettämäsi lomake oli epäkelpo. Yritä lähettää lomake uudelleen. Vaikka sisään kirjoittautuessani nopeasti toimien kerkiänkin painaa esimerkiksi kohtaa Käyttäjät, tulee ruudulle taas uudelleen käsky kirjautua vaikka alareunan mukaan olen koko ajan kirjautuneena.

Ylläpitäjältä sainkin viestin että hänen mielestään kaikki pelaa hyvin mutta ehkä Jomsa tietää.
Ongelma ilmeni kun käytin kuten tavallisesti Firefox-selainta. Kun siirryin Explorerin puolelle kirjoittamaan tätä, pääsin heti kirjoittamaan. Chromea en ole kokeillut.

Joku Viisas varmaankin osaa pian kertoa minulle ja muillekin, mikä asetus on niksahtanut väärille raiteille.
Jänkäkurppa

Re: Keskustelupalsta ja selaimet

ViestiKirjoittaja Jänkäkurppa » 15.02.2016 09:09

Tarkennusta aiempaan kirjoitukseeni.
Minulla on Windows7 ja selaimet Chrome, Explorer ja Firefox. Minulla on Soneran turvapaketti ja olen yrittänyt pitää kaikki tarpeelliset ohjelmat ja päivitykset ajan tasalla. Olen tottunut käyttämään Firefoxia koska siellä on yleisesti käyttämien sivujeni kirjanmerkkilistaukset ja tuttu ympäristö. Juuri äsken kopioin kirjanmerkkini myös Chromelle ja kohta ehkä myös Explorerille. Koska Firefoxista on tullut tuttu, käytän sitä. Mikä em. selaimista on paras, en osaa sanoa mitään.

Ongelmana kuitenkin on että voin lukea keskustelupalstan juttuja mutta en pääse kirjoittelemaan sinne jos käytän Firefoxia koska minua ei hyväksytä kirjautuneeksi. Onko mainitsemaani ongelmaa ollut muilla käyttäjillä. Saako ongelman jotenkin korjattua. Onko vika keskustelupalstan ja Firefoxin välisestä ongelmasta vai jokin minun tekemäni virhe. Muistelen että nimimerkki aar1pne ei päässyt aiemmalla nimimerkillään vuosi-pari sitten kirjoittelemaan mutta sitten käyttöön uuden, samantapaisen tunnuksen. Pitäisiköhän minunkin vaihtaa nimimerkkiä (ja samalla kuvaa) Missähän on vika ja kuinka sen saisi korjattua. Kirjoittelen tämän taas Chromella.
Jänkäkurppa

ViestiKirjoittaja Kivenkääntäjä » 15.02.2016 16:41

Välillä kannattaa tyhjennellä sivuhistoria ja asetusten kautta lisäasetukset ja sieltä välimuistin sisältö. Tämä monesti auttaa näissä kirjautumisongelmissa Firefoxin kanssa, ei pitäisi olla muita.
Kivenkääntäjä

ViestiKirjoittaja Jänkäkurppa » 15.02.2016 18:18

Kiitos, kiitos avusta. Nyt on tyhjennetty sivuhistoria ja välimuistin sisältö. Kaikki pois. Pääsin kirjautumaan Firefoxin puolella keskustelupalstalle. Nyt eivät tietonikkaritkaan pääse tutkimaan minkälaisilla sivuilla olen elämäni aikana tällä koneella käväissyt. Tässähän oppii koko ajan uutta ja ihmeellistä tietotekniikan ympäriltä.

Kerkisin laittaa yllä olevan tekstin ensin vahingossa väärälle palstalle.
Jänkäkurppa

ViestiKirjoittaja jomsa » 15.02.2016 19:11

Jänkäkurppa kirjoitti:Kiitos, kiitos avusta. Nyt on tyhjennetty sivuhistoria ja välimuistin sisältö. Kaikki pois. Pääsin kirjautumaan Firefoxin puolella keskustelupalstalle. Nyt eivät tietonikkaritkaan pääse tutkimaan minkälaisilla sivuilla olen elämäni aikana tällä koneella käväissyt. Tässähän oppii koko ajan uutta ja ihmeellistä tietotekniikan ympäriltä.

Kerkisin laittaa yllä olevan tekstin ensin vahingossa väärälle palstalle.

Hienoa, että ongelma ratkesi. En ehtinyt tähän reagoimaan itse nyt mitenkään. Lähtökohtaisesti itse pidän aina selaimet sellaisilla asetuksilla ettei sivuhistoriaa tai evästeitä pidetä tallessa, näin pidetään huolta tietoturvasta ja koneen yleisestä puhtaudesta.
Luovuuden lähteillä - http://www.innokaltio.fi
eMail:etu.suku at gmail
Kaarrepankki - Lemmenjoki
Kullanhuuhdontaa vuodesta 1990
jomsa

Paluu Ohjeita