vuokravaltaus Aurum

keskustelua LKL:n jäsenyyden eduista

vuokravaltaus Aurum

ViestiKirjoittaja pera58 » 26.06.2015 10:46

Onko tietoa millainen kaivupaikka LKL:n uusi vuokravaltaus Aurum on :?: leirialue :?: saunaa :?: infastruktuuri :?: Kaivurajoituksia :?: ohjaus paikanpäällä :?:
pera58

Re: vuokravaltaus Aurum

ViestiKirjoittaja MasaT » 26.06.2015 11:47

Se on heti Tankavaaran Kultakylän naapurissa, nelostien länsipuolella. Kultakylään n. 300 metriä matkaa. Parhaat tiedot saat kun soitat joko toiminnanjohtajalle tai sitten Kultakylän omistajille. Kultakylän heputhan sen siis omistavat mutta liitto on siinä nyt vuokralla. Eli siellä kaivaa liiton jäseniä sekä sellaisia joilla on sopimus suoraan Kultakylän kavereiden kanssa ( esim. minä ).

Paikkana mielenkiintoinen. Kovin paljoa en ole itse ehtiny vielä kaivamaan mutta kyllä siellä merkkejä on. :) Siellä on jonkin verran paikkoja jonne saa teltan/vaunun/asuntoauton. Vaan riittääkö se tila kuinka monelle.. sitä on paha mennä sanomaan. Vaan ainahan on mahdollista kysellä sitten paikkoja Kultakylän puolelta. Samoin saunomismahdollisuudesta taitaa olla paras kääntyä Kultakylän puoleen. Mulla ei ole mitään tietoa mitä liiton ja Kultakylän väliseen sopimukseen kuuluu joten en ole oikea henkilö niistä spekuloimaan. :)
MasaT

ViestiKirjoittaja pera58 » 27.06.2015 04:02

Joo, toiminnanjohtaja ehti jo soittaakin minulle.Sauna on, maksu 1 € /saunoja/kerta ,alueen läpi virtaava hopeaoja vettä tällä hetkellä riittävästi , altaita varmaankin rakennettava.puustoa raivattu jonkin verran, talven lumien luokille painamia.Eli ehkä paremmin tilaa vaunuille ;) Oli jo liiton porukkaa löytänyt paikan(6 porukkaa)Eiköhän noita tuloksiakin joku laitta meille tiedon tuskaisille :D
pera58

ViestiKirjoittaja MasaT » 27.06.2015 09:51

Juu, alueelta raivattu tykkylumen katkomia runkoja joita kuulemma saa ihan vapaasti käyttää purolla lampareiden tekemiseen. Muutama liiton jäsen on tosiaan jo alueella. En heidän tuloksistaan tiedä mutta ite olen tällä hetkellä tyytyväinen omaan. :P
MasaT

ViestiKirjoittaja Patsku » 30.06.2015 15:27

Pystyykö tällä Aurumilla huuhtomaan vapaavirtauksella?
Patsku

ViestiKirjoittaja Maikku » 01.07.2015 08:49

Hei!
Aurumin maasto on varsin tasaista ja puron lasku ja virtaus sen mukainen. Just ja just pienellä rännillä voisi vapaavirtausrännitys onnistua jos saa tehtyä tarpeeksi korkean padon vedelle. Ja sitten pitäisi olla pitkä ränni millä ohjaa ränninperät sivuun etteivät mene suoraan puroon ja se voi olla vaikeaa koska puro on vähän syvemmällä kuin raunapenkat. Itse olen rännittänyt monet vuodet vain vapaavirtauksella mutta Aurumilla en ole edes yrittänyt vaan käytän pumppua.
Maikku

ViestiKirjoittaja Patsku » 22.07.2015 16:20

Eli pumppu olisi oltava aurumille. Onkos sitten alue muuten millaista kivikkoista vai hienojakoista, savista?

Onko alueella kaivuhistoriaa?
Patsku

ViestiKirjoittaja MasaT » 22.07.2015 19:55

Pumppu ehdottomasti ja varaudu myös reilulla määrällä letkuja, sillä mikäli Hopiaoja todellakin vielä kuivahtaa niin voi joutua ottamaan vedet n. 100-150m päästä alueen ulkopuolelta, jängän laidalla olevasta purosta. Alueella on kaivuuhistoriaa totta kai. Alkaen ihan 1970-luvulta. Sitä nyt en satu muistamaan kuinka paljon/isoja olis löytyny. Kaivamatontakin aluetta kuitenki löytyy. Maata on niin savista kuin enempi sorapitoistakin, kiviäkin löytyy vaihtelevissa määrin.
MasaT

ViestiKirjoittaja Patsku » 23.07.2015 15:34

MasaT kirjoitti:Pumppu ehdottomasti ja varaudu myös reilulla määrällä letkuja, sillä mikäli Hopiaoja todellakin vielä kuivahtaa niin voi joutua ottamaan vedet n. 100-150m päästä alueen ulkopuolelta, jängän laidalla olevasta purosta. Alueella on kaivuuhistoriaa totta kai. Alkaen ihan 1970-luvulta. Sitä nyt en satu muistamaan kuinka paljon/isoja olis löytyny. Kaivamatontakin aluetta kuitenki löytyy. Maata on niin savista kuin enempi sorapitoistakin, kiviäkin löytyy vaihtelevissa määrin.

Ai se on joku ojan pahanen eikä puro. Onko se ojan varsi jo kaivettu? Ei ole letkua hirveän pitkälti kun on lainapumppu käytössä, onko kaivamattomalle osalle pitkä matka ojasta?
Patsku

ViestiKirjoittaja MasaT » 24.07.2015 08:00

"Ai se on joku ojan pahanen eikä puro."

No onhan tuossa joskus enempiki vettä... vaan nyt aika kuivana...

"Onko se ojan varsi jo kaivettu?"

Paikoin kaivettu ja paljonki, vaan on koskemattomiakin paikkoja. Etsimällä löytää. Jotkut kaivaukset sen verran jo vanhoja, ettei heti erota vaan vasta kun katsoo minkälaista maata tulee vastaan.

Kaivamattomia kohtia löytyy mm. alueen länsirajalta ja siitä on purolle ( ei Hopiaoja) matkaa n. 60-80 metriä... en ole tarkkaa matkaa ottanu, arvio vain. Mutta uskoisin, että muilta kaivajilta vois löytyä letkuakin lainaan mikäli tarvii.
MasaT

Seuraava

Paluu LKL:n jäsenetuvaltaukset