metallinilmaisimet

Keskustelua metallinilmaisimien käytöstä

Re: metallinilmaisimet

ViestiKirjoittaja rehupuntti » 10.02.2017 21:25

:mrgreen: :mrgreen: ;) Ja humppakin heräs..Ois kyllä kiva pitää sellaset illan istujaiset asian tiimoilta..kaikki vaan mukaan ketä kiinnostaa!!
rehupuntti

ViestiKirjoittaja rehupuntti » 12.02.2017 09:25

Oli tuonne facebookin puolelle tullu humpalta tietoa ens kesän tapahtumasta.kullanhuuhtojia ryhmä facebookis.koitin linkitää tänne mutta ei onnistunu.
rehupuntti

ViestiKirjoittaja matson » 19.02.2017 10:35

Hie rehupuntti oon laittanu sulle yv. Liekkö tullu
matson

ViestiKirjoittaja Hardyman » 20.02.2017 13:47

En epäile, että kalliimmat etsimet, eivät toimisi mutta missä menee raja, noin rahallisesti? Paljonko pitää investoida , jotta ei pettyisi kovin raskaasti? Onko noista 800€ -1000€:n koneista kullanetsintään?

Moniko on kokeillut noita pieniä PinPointtereita; Carrettia tai Noktaa? Testejä kyllä löytyy netistä mutta niiden uskottavuus on sitten eri asia? Löytyykö noilla laitteilla kultaa, myös käytännössä? Mikä olisi kultahipun minimikoko, jonka etsin ilmaisee muutaman sentin etäisyydeltä?

Tulipa taas paljon kysymyksiä mutta ansa kattoo, tuleeko vastauksia?
Hardyman

ViestiKirjoittaja Kivenkääntäjä » 20.02.2017 16:55

Tuo että minkälaiset pettymykset tulee, riippuu täysin odotuksista :lol:

Tässä minun pari ajatusta mutu-tuntumalla:

Jos havittelee Aussi-tyylistä kullanetsintää niin sen saa melkee Suomessa unohtaa edullisemman pään laitteilla kokonaan ja heikkoa se on kalliilla koneillakin. Sen sijaan jo kaivettuihin tai kaivuumonttuihin, "kaivuu jätteisiin" yms nuo Garretin AT goldit tai vastaavat on päteviä laitteita. Ongelmana meillä on koskemattomassa maassa ensimmäisenä kuntta jonka paksuus voi olla heti liikaa ja seuraavana se tosiasia, että meidän kaikki merkittävämmät kultahiput mihin laitteet reagoi on verrattain syvällä. Eikä verrattain romuinen maastokaan nosta tunnelmaa. Edullisetkin laitteet toki löytää kultaa mutta syvyydet on onnettomia, eivätkä ne kyllä räjähdysmäisesti parane kalliilla koneillakaan vaikka kyllähän GPZ menee melkeen metriin 19" kelalla ja 75g hipulla :roll:

Pin pointtereilla löytää kyllä kultaa, mutta ei tosiaankaan kovin syvältä. Ei oikeasti ole kuin pari kolme senttiä, eli ei niillä hirveästi mitään varsinaisesti etsitä.

Nämä on siis mitä itse olen koneista pähkäillyt, varsinaista kokemusta ei vielä ole, mutta nuo kyllä käy ilmi kun katselee netistä testejä miten koneet havaitsee kultaa. Yleensä aika isoa on se kulta jota noilla löydetään siihen nähden mitä meillä voisi olla kohtuu syvyyksistä löytää, mutta mene ja tiedä tulevaisuus näyttää.

Toivotaan että ensi kesänä olisi kokemusta enemmän joten annanpa noiden kokeneempien puhua oikeista käyttökokemuksista :oops:
Kivenkääntäjä

ViestiKirjoittaja matson » 20.02.2017 17:15

Kylläpäs samaa mieltä kivenkääntäjän kanssa. Ei tuohon voi oikein mitään lisätä. Kannattaa testailla eri laitteita ja sillon pääsee itse luomaan sen mielikuvan. Mm tankavaarassa voi vuokrata etsintä kohtuuhinnalla.
matson

ViestiKirjoittaja Hardyman » 20.02.2017 18:16

Testailla..? Siksi juuri kyselen, koska tulee julmetun kalliiksi, jos pitää ostaa testausmielessä useampia laitteita ?

Tarkoituksenani on käyttää etsintä, lähinnä montun tarkastukseen, tai pienemmän kuopan tarkistamiseen, jos nyt yleensäkään sitä etsintä mihinkään tarvitsen? mutta olen tottunut siihen, että harrastukseen hankitaan aina "tarvittava" varustus ja mielummin vähän yli! Osan hankinnoista, voi vielä siirtää vuodelle 2018 !

Kiitokset vastauksista, enkä lähde Austraaliaan, tarkoitus on pysytellä noilla liiton valtauksilla Suomen Lapissa!
Hardyman

ViestiKirjoittaja matson » 20.02.2017 20:32

Testauksella tarkoitetaan yleensä että kokeillaan ennen ostoa.
Tarkoitin että jos et muiden testauksiin luota, niin testaa laitetta itse siis lainaamalla mikäli tiedät kellä sellainen laite on joka saattaisi kiinnostaa.
Aika paljon tuolta youtubesta saa myös tietoa laitteista.
matson

ViestiKirjoittaja Kivenkääntäjä » 20.02.2017 21:15

Hardyman kirjoitti:Testailla..? Siksi juuri kyselen, koska tulee julmetun kalliiksi, jos pitää ostaa testausmielessä useampia laitteita ?

Tarkoituksenani on käyttää etsintä, lähinnä montun tarkastukseen, tai pienemmän kuopan tarkistamiseen, jos nyt yleensäkään sitä etsintä mihinkään tarvitsen? mutta olen tottunut siihen, että harrastukseen hankitaan aina "tarvittava" varustus ja mielummin vähän yli! Osan hankinnoista, voi vielä siirtää vuodelle 2018 !

Kiitokset vastauksista, enkä lähde Austraaliaan, tarkoitus on pysytellä noilla liiton valtauksilla Suomen Lapissa!

Kuulostaa siltä, että tuollainen AT Gold tai vastaava voisi olla sopiva jos budjetti antaa myöden. Kyseistä etsintä tais just tankavaarasta saada vuokralle.

Tosin satunnainen kaivaja viikon reissulle ei tuollaista tarvii, mutta kivahan se on leikkiäkin ja pojilla pitää olla leluja ;)
Kivenkääntäjä

ViestiKirjoittaja Hardyman » 21.02.2017 16:00

matson kirjoitti:Testauksella tarkoitetaan yleensä että kokeillaan ennen ostoa.
Tarkoitin että jos et muiden testauksiin luota, niin testaa laitetta itse siis lainaamalla mikäli tiedät kellä sellainen laite on joka saattaisi kiinnostaa.
Aika paljon tuolta youtubesta saa myös tietoa laitteista.

Ennen ostoa, kohdetta lähinnä näpelöidään ja hiplataan mutta siinä tilanteessa laitteen ulkonäkö ja luvatut ominaisuudet, ovat ratkaisevassa asemassa! Testaamisen, miellän kokeiluksi, joka suoritetaan laitteella siinä ympäristössä, jossa laitetta tullaan käyttämään! Siinä eivät korulauseet auta, jos ominaisuudet eivät riitä!

Onko näitä etsimiä, sekä PinPointtereita, käytetty Liiton valtauksilla? Muutama tarina on korviini kantautunut ja joku pätkä netissä mutta onko varmoja, todellisia havaintoja laitteiden käytettävyydestä?
Hardyman

EdellinenSeuraava

Paluu Metallinilmaisimet