Prospäkkäristä 3/2011

Kaikkea pohjakallion ja perämaiden väliltä

Prospäkkäristä 3/2011

ViestiKirjoittaja joke » 11.11.2011 19:32

Tulipas taas uus "päkkäri",jota jo hiukan ehdin odotellakin.
Kummakseni huomasin kuvani erään jutun yhteydessä ja jossa selvennyksenä oli
että olisi Reijo ja Pirjo Kantasen monttu. Saattoi hyvinkin olla että he siinä heinäkuussa jatkoivat
kun Kemijärven Flikat lähtivät pois,joille sen luovutin kun itse lähdin käymään kotopuoleen ,mutta tuo monttu oli
kyllä alunalkaen minun avaamani.Kolmen viikon aherruksen jälkeen montusta oli kaivettu arviolta 6-8 kuutiota rännitettäväksi.
Tarkoitus oli palata pari viikkoa juhannuksen jälkeen samaan paikkaan ja johon asti "flikat" lupasivat siinä olla.
Toisinkuitenkin kävi.Kaikenlaista muuta tekemistä ilmaantui,enkä voinutkaan enää lähteä ,vaikka mieli olisi tehnyt.
Tulin nimittäin keväällä 3 viikkoa ennen juhannusta palsille kaivamaan
ja olin siinä alhaalla hyvin lähellä sitä puronoroa ,juuri tuon kuvan osoittamassa paikassa,
Paikka oli lähestulkoon pitelemätöntä kun aloin kaivaa .Ainoastaan puoli metriä pinnassa oli jotain turpeen ja sora/hiekan sekoitusta .
Se,miksi juuri tuosta kohden aloin oli se kun kuvittelin, että siitä saattaisi jotakin löytyäkin
koska olin kevät-talvella eräänä yönä unissani nähnyt tuon paikan.
Viikkoa ennen juhannusta poikkesi montullani Toiminnanjohtaja ja kehui kovasti hyvin hoidettua rännivesien selvitysallasta,jota oli kohentanut sitä mukaa kun kaivanto isoni.Hiukan lupaili jopa kirjoittaa siitä juttuakin seuraavaan "päkkäriin".
No se nyt liennyt niin kovin tarpeellista
Jos tuo 20 grammanen on noussut tuosta montusta,niin siltä osin voi olettaa ,että uneni on käynyt toteen.
Ja toisekseen vielä hienompi homma jos hipun löytäjä on pelimanni ,niinvoi sanoa ,että meni hengenheimolaiselle, koska
itsekin vuosikymmeniä asiaa harrastaneena olen nähnyt sillä saralla yhtä ja toista.Tosin vain solistin ominaisuudessa
kitaraa rämpytellen.
Vilpittömät Onnitteluni löytäjälle T. Joke/Jouko Kallio
joke

Paluu Yleinen keskustelu