Tukesin karttapalvelu

Kaikkea pohjakallion ja perämaiden väliltä

Re: Tukesin karttapalvelu

ViestiKirjoittaja MasaT » 31.12.2015 11:41

Siis ei tässä nyt olekaan ongelmana, etteikö tuota palvelua löydy vaan pikemminkin sen toimimattomuus... Eli siis vielä kesällä nuo valtaukset sun muut sai nätisti android-puhelimeen näkyviin ArcGIS ohjelmalla ja puhelimen oma GPS oli käytössä ja siitä näki kun lähestyi esim. alueen nurkkaa. Sovellus siis haki tuon kartan GTK:n tietokannasta. Nyt ei enää toimi. GTK:n uutisissa oli, että ovat uudistaneet palvelua kasvavan mobiilikäytön myötä, pitää kuitenkin mennä selaimella tuonne sivustolle ja sinne ovat nyt sitten lisänneet paikantamistoiminnon jolloin se oma sijainti alueeseen nähden näkyy reaaliajassa. Tuossa nyt vaan on se ongelma, että jopa 4G yhteydellä se on kömpelö ja hitaan oloinen... Turhauttavaa etten sanois.... Ei kait se auta ku laittaa palautetta palvelun ylläpitäjän puoleen... :P
MasaT

ViestiKirjoittaja aar1pne » 31.12.2015 12:00

Terve.
Pöytä läppärillä 4 G verkolla toimii sekä gtk:n uusi karttapalvelu ja myös tukesin palvelu ja kaikki valtaukset ja huuhdontaluvat näkyy . Gtk:lla uudessa ohjelmassa näkyy myös yhtenäiskoordinaatit nuolen kärjessä kokoajan.
aar1pne

ViestiKirjoittaja MasaT » 31.12.2015 12:46

Juu, siis totta kai toimii läppärillä ja pöytäkoneella. Niin mullakin ja mullakin käytössä mobiililaajakaista 4G-yhteydellä. Minun pointtini nyt olikin nimenomaan älypuhelimella käytettävä sovellus ja sen toimimattomuus...
MasaT

ViestiKirjoittaja anaanias » 01.01.2016 18:38

Kyllä minulla ainakin pelittää hyvin nuo valtauskartat ja tiedostot.
anaanias

ViestiKirjoittaja anaanias » 01.01.2016 19:29

mulla toimii ainakin windowsissa ja androidissa http://gtkdata.gtk.fi/kaivosrekisteri/ osoitteella moitteettomasti
anaanias

ViestiKirjoittaja MasaT » 01.01.2016 19:48

Selvennänpäs nyt vielä kerran... Siis joo, nuo toimii androidissakin kun menee selaimella tuonne sivulle ja käyttää sitä kautta... on vaan (ainakin omasta mielestäni) paljon kömpelömpi ja hitaampi käyttää kuin mitä oli tuossa kesällä tuolla ArcGIS-ohjelmalla, siinä kun määritteli tietokantaserveriksi GTK:n serverin, ohjelma haki kartat sieltä ja toimi todella näppärästi. Nyt moinen ominaisuus on hävinnyt. Sitä tässä harmittelin...
MasaT

ViestiKirjoittaja aar1pne » 01.01.2016 20:30

Joo , Gtk:lle tuli tämä uusi ohjelma viime syksynä ,edellinenkin oli vain parisen vuotta käytössä. Olin yhteydessä tekijöihin, miksi se piti uusia toimiva ohjelma ja syy oli nimenomaan se älypuhelimilla saa kartat ja tiedot maastossa reaaliajassa puhelimeen.
Itse käytän tiedostoa paljon malmiviite lohkaretiedostoon täällä lähialueella ,mutta pöytäkoneella jolla se toimii . Vanha ohjelma oli kyllä parempi.
aar1pne

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu