Löytyykö kiinnostusta kimppareissuun?

Kaikkea pohjakallion ja perämaiden väliltä

Löytyykö kiinnostusta kimppareissuun?

ViestiKirjoittaja Hannu55 » 05.03.2012 00:22

Olen aikeissa lähteä taas ensi kesänä kaivelemaan viikko kerrallaan, ehkä useamman kerran. Ajattelin tarjota mahdollisuutta aloittelijoille lähteä mukaan tutustumaan jaloon harrastukseen. Kuljen omalla autolla etelästä, mukaan mahtuisi 2-3 innostunutta. Kaivuvarusteet on hankittuna, asunto vuokrataan saariselältä, kulut kimppareissusta n.300€. Käydään toiveiden mukaan Piispanpysäkillä, Bize-Bazella- Sopukullassa, Lato-ojalla, kioski Kultakaivoksella tietenkin, Petronellan pysäkillä tai Tankavaaran kultamuseossa. Alustavasti olen menossa heinäkuun toisella viikolla sekä elokuun alussa. Jos kiinnostuit, niin vastausta vaan tähän viestiin. Kaivamisiin!

T. Hannu 55
Kullankaivaja jo vuodesta 2010
Hannu55

Re: Löytyykö kiinnostusta kimppareissuun?

ViestiKirjoittaja Hannu55 » 17.03.2012 12:57

Pari kiinnostunutta on laittanut YV:llä lisäkysymyksiä. Yritin ainakin vastata heille, mutta en ole varma, lähetinkö vastauksen oikein. Laitan tähän kaikkien nähtäväksi toisen vastauksen. Josko joku muukin kiinnostuisi.
Morjens taas!
Kyselit varusteista. Ensikertalaisena et tarvitse muuta, kuin riittävästi ulkoiluvaatteita ja kumisaappaat. Lapissa sää voi muuttua nopeastikin, ja sade voi yllättää kullankiilto silmissä ahkeroivan kaivajan. Minulla on hankittuna lapiot, vaskoolit, rännit ja rihlat, pumput ja letkut sekä rumpuseula. Joten alkuun päästään ihan mainiosti.
Kulujen erittelyä vielä:
Kesäaikana rivitaloasunto saariselältä koosta riippuen 400-600 €/viikko
ajomatkaa 2500 km eli polttoainekulut n.300€ Ajoaika n.14 t suuntaansa.
viikon ruoat ja kahvit 50-150€/nokka, mahdolliset ravintolakäynnit lisäksi.
Tankavaaran kultamuseo n.10/nokka. Kannattaa ehdottomasti tutustua, se on ikäänkuin kullankaivajan peruskoulu pikakurssina.
Kiilopään savusauna 12€, aivan mahtava.

Minulla yksin viikon reissu maksaa n.1000€ ja kultaa löytyy varmasti, tosin vain 5€ arvosta. Siispä tuumailin, että jos kulut voisi jakaa useamman kesken, niin homma olisi siltä osin mielekkäänpää.
pari kiinnostunutta on ottanut yhteyttä, ja ainahan kolme kaivaa enemmän kuin yksi. Vaikka on se joskus aika kivistä se maa.
Pieni varaus vielä aikatauluun, pääsiäisen aikaan tiedän paremmin kesän työtilanteen, silloin voimme palata aikatauluun.
Hannu55

ViestiKirjoittaja Hannu55 » 25.03.2012 22:27

No niin. Kesäloma selkiintyi. Pääsen lähtemään Sunnuntaina 01.07.2012 n.klo 18 maissa.Tarkempi aikataulu voidaan sovitella toisten lähtijöiden kanssa. Ajan tai ajamme läpi yön, toki 3-4 pysähdystä tarvitaan, ja saavumme Saariselälle ma klo 8-10. Majapaikan lunastuksen jälkeen pieni lepohetki, jonka jälkeen katsastamme mahdollisia kaivuupaikkoja. Sitten perjantaihin asti kaivuuta, ruokailuja, nuotioita, saunomisia, ostoksia, kultamuseota sekä uusia tuttavuuksia muista kullankaivajista. Lauantaina aamusta tai illasta nokka kohti kotia. Tämä näin alustavana suunnitelmana. Tietenkin kaikki toivomukset huomioidaan.
Kiinnostuneet, pitäkää yhteyttä. Joko tällä julkisella palstalla, tai yksityisviestillä. Vastaan mielelläni kaikkiin esille nouseviin kysymyksiin. T.Hannu55
Hannu55

ViestiKirjoittaja Hannu55 » 06.04.2012 22:03

[color=#FF8000]Hyvää Pääsiäitä kaikille kullankaivajille, ja sellaiseksi aikoville.

Päivitän kimppareissuajatusta nyt sen verran, että yksi henkilö on sopinut jo mukaanlähdöstä. 2 mahtuisi vielä mukaan tutustumaan kulta-lappiin, kullankaivuu mahdollisuuksiin. Jos siis olet joskus haaveillut kullankaivuusta, mutta et tiedä, miten aloittaisi, niin tässä on nyt tilaisuutesi! Nyt tiukasti mietintämyssy päähän, ja jos aikataulu sopii, niin mukaan vaan. Heinäkuun 1. päivä on lähtö. Viikon "ohjelma" on joustava, kaikki toiveet kuunnellaan.
[color=#BFBF00]

Itsekaivetut hiput ovat elinikäisiä matkamuistoja.[/color]
[/color]

Ps. Kokeilin värinvaihtomahdollisuutta, saa nähdä mikä on lopputulos.
Hannu55

ViestiKirjoittaja santtu90 » 24.04.2012 23:06

terve voisitko lähettää mulle lisä tietoja minne meette ja miten pitkä reissu. ite oon käyny 3 kertaa huuhtomassa kultaa tankavaarassa ja lemmenjoella ... ajattelin käydä taas jossain tänä kesänä mutta :(en tankavaarassa se on aika kallista) tykkään huuhtoa ihan vanhan aikaisesti vaskoolilla virran ääressä, viime vuonna (8 tunnin putkissa) enkä omista mitään tavaroita mutta pienen nissan almeran kylläkin:) viikko on ihan kiva + 2 päivää ajamiseen ja ite asun lohjalla mistä viime vuonna tankavaaraan kesti 13h- noin 90km tuntivauhdilla
-- jos viitsisit lähettää suunnitelmistasi vähän enemmän tietoa niin sa23041990@gmail.com
olisin ihan kiinnostunut ja tarkastan postin ihan päivittäin
santtu90

ViestiKirjoittaja Hannu55 » 25.04.2012 22:09

Terve Santtu90!
Tuossahan ne matkasuunnitelmat on yllä kerrottu.Eli lähtö su 1.7. illansuussa ja takaisin lauantaina (tai sunnuntai aamuna) Tarkoitus on siis käydä katsomassa useita liiton jäsenetuvaltauksia. Niissä kaivaminen ei maksa mitään, vain liiton vuosittaisen jäsenmaksun. Jokaisen toiveet tietysti kuunnellaan, ja huuhtoa saa mieleisellään tavalla. Itse olen ajatellut hyödyntää rumpuseulaa siten, että kaivetaan kimpassa maata seulaan rännitykseen esim 30 minuutin jaksoissa, ja jokainen vuorollaan saa vaskata sen, mitä tuossa ajassa on rihloihin tarttunut. Eihän sitä tiedä etukäteen, kenen vuorolla se 25 grammainen hippu paljastuu.
Jo aiemmin mukaan ilmoittautunut henkilö on samoilta suunnilta, kuin sinäkin. Itse asun Kouvolassa. Minulle voi myös soittaa, luuri hälyttää numerossa 0400 958 748.
Hannu55

ViestiKirjoittaja seppo kulta » 24.05.2012 18:53

kaveri mahtuisi mukaan,liiton valtauksille.kokemusta on ja pelit ja vehkeet.yhteiset kulut tasan.ps.kokemusta ei tarvi olla opetan.gsm 0504911100 hämeenlinna. :D
seppo kulta

ViestiKirjoittaja Hannu55 » 09.06.2012 15:55

No niin on aikaa vierähtänyt reilu kuukausi, Kimppareissun lähtöön on aikaa 3 viikkoa ja päivä.Meitä on nyt 2 "vanhempaa herrasmiestä" lähdössä.Vitsi vitsi, mehän ollaan alle 60 v. pojankloppeja. Vielä mahtuisi pari mukaan, jos nopeita ilmoittautujia löytyisi. Ensi viikolla täytyy varailla majapaikkaa.Muut tiedot löytyvät ylempää viestiketjusta. Siis sinä, joka ehkä vielä innostut ajatuksesta, niin kirjoita tälle palstalle, tai yksityisviestinä. Puhelinnumerokin löytyy ylempää.
Terv. Hannu 55

Tuossa vielä kuvaa rumpuseulastani ja huuhdonnasta, 3 hengetöntä vilahtaa vaskoolissa toiseksi viimeisellä sekunnilla.
http://youtu.be/oepBNHGTDcg
Hannu55

ViestiKirjoittaja Hannu55 » 30.06.2012 16:24

Huomenna lähdetään. Tässä matkakertomus etukäteen :
http://youtu.be/DRwuIiv3w_Q

Tai sitten se menee näin:

http://youtu.be/0P5MN9zVp4M
Hannu55

ViestiKirjoittaja Maikku » 01.07.2012 12:38

Kerrothan reissun jälkeen kumpi vaihtoehto toteutu.
Maikku

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu