HERÄTYS kaikki lukijat!

Kaikkea pohjakallion ja perämaiden väliltä

Re: HERÄTYS kaikki lukijat!

ViestiKirjoittaja Hannu55 » 29.03.2013 21:19

Kultakuume taas kasvaa päivä päivältä. Pitäisi tehdä sitä sun tätä. Rumpuseulaa pitäisi ehkä kehittää vähemmän kasausta vaativaksi. Jotain osia pitäisi keventää, jotain vahvistaa. Rännejä voisi lisätä, samoin erilaisia rihlamattoja. Kunnolliset letkuliitttimet täytyy muistaa hommata. Asuntovaunu vaatisi totaalisen peruskunnostuksen. Mistähän löytäisi ajan tuohon kaikkeen.
Mutta sitä mukaa, kun maa paljastuu lumen alta, mieleen muistuu aina kullankaivuu ja ylipäätään Lapissa vietetty aika. Suunnitelmat ja toiveet pyörivät ajatuksissa. Muutaman kerran viikossa tulee tämäkin palsta vilkaistua. Ja usein on jopa pieni pettymys siitä, että 3000:sta aktiivisesta kaivajasta niin harva osallistuu näihin keskusteluihin. Rohkeasti vaan kaikki kertomaan kokemuksista, ajatuksista, toiveista, ja kaikesta mitä kullankaivuusta mieleen tulee. Jokainen osallistuminen keskusteluun on meille kaikille iloksi ja hyödyksi. :)
Kullankaivaja jo vuodesta 2010
Hannu55

ViestiKirjoittaja 1fpa » 10.04.2013 20:40

Tosiaan, jos alkukesästä aikoo matkaan on aika aloittaa huollot ja muutostyöt, mitä kaikkea sitä onkaan tullut suunniteltua .
Telttasauna joutui trombin kuritukseen viimekesänä Piispanojalla, ei se siitä lennätyksestä oikein tykännyt, korjattavaa tuli.
Kaksi matkaa suunnitelmissa viikko kesäkuussa ja kaksi syyskuulla. Kesää odotellessa.
1fpa

ViestiKirjoittaja peepee » 15.04.2013 14:07

Moikka! Kesää tosiaan odotellaan tai ainakin lumien sulamista,jos vapaat järjestyy ni kesäkuun ekaviikolla ois tarkoitus käydä kultamailla kattelemassa ja sit heinäkuun puolenvälin jälkeen uudestaan ku loma alkaa. Rännille oon kehitelly veden syöttöä uusiin puihin ja se odottaa testausta jahka soramontuilta jäät lähtee...
peepee

Uusi kaivaja, lasten kanssa liikkeellä

ViestiKirjoittaja kimmo » 05.05.2013 12:27

Heippa, täältä uutta verta pakkiin niinkuin toivottiin. Olin viime vuonna Tankavaarassa ja sieltä kävin lainavehkeillä Petronellan Pysäkillä kaivelemassa kultaa. Nyt teetin alumiinista rännin, ostin pumpun ja hankin rautakangen, lapion , ämpäreitä. Mitä mieltä olette hakusta? Joillakin on hakku ja siitä olisi ilmeisesti iloa kivikossa. Savenmaalta saisi ilmeisesti. Ajatus on tulla Palsinojalle kesäkuussa. Ajankohtaa en vielä tiedä varmasti. Olen ottamassa pari lasta mukaan. Täytyy yrittää innostaa (pakottaa, lahjoa) että isä pääsee harrastuksensa pariin. Majotutaan varmaan Kiilopäälle ja sieltä ajellaan valtaukselle.
kimmo

ViestiKirjoittaja pera58 » 05.05.2013 16:47

Jos meinaat ajella tuota väliä palsille parempi ajankohta liinee heinäkuusta eteenpäin, tien kunto rassaa hermoja ja autua aikaisemmin pahemmin ;) tosin tien höyläyksen jälkeen jo ilo ajella (tähän tarkoitukseen rahan keräys palsin tiekeisareille mm. kultakioskilla).Itse käytän enimmäkseen hakkua mutta rautakanki myös tarpeen kivien siirtelyssä.palsilla todennäköisesti molemmilla käyttöä(eli jos siellä löydät pehmeätä maata todennäköisesti aikaisemmin jo ainakin kertaalleen kaivettua.Nuorimmat kaivajat palsilla olleet 3 v ja jo 6 v omalla rännillä :)
pera58

Vaskoolista ruosteet irti

ViestiKirjoittaja kimmo » 07.05.2013 18:16

Heippa,
kiitoksia varoituksesta että tie saattaa olla huono kesäkuussa. Ei jaksa odotella heinäkuulle vaan matkaan pitää päästä aikaisemmin reissuun. Alkaa olla jo kesän odotus ja koulujen loppuminen mielessä ja silloin on mahdollista päästä matkaan. Nyt olen tilailemassa letkuliittimiä ja testaamassa pumppua. Pitäisi varmaan vaskoolikin hangata ruosteesta puhtaksi, kun on palvellut kynttilänalusena ja on siitä syöty porosalaattiakin. Kohta pääsee oikeisiin töihin tämä työkalu. :D
kimmo

ViestiKirjoittaja Altgranat » 18.10.2013 11:31

Nyt olisi aika kehuskella kesän saaliilla.

On täällä niin hiljaista että epäilyttää onko SEITA suuttunut ja kaikki toiset kaivajat kiveksi muuttanut.
Minun kesän saalis noin 10g isoin tasan 1g pienemmät 0.7g 0.5g 0.3g ja 3kpl 0.2g. loput pölyä. Palsinojan hiekkaa pesin noi 70 mottia paras päivä 7,5 mottia todistajien läsnä ollessa.
Altgranat

ViestiKirjoittaja Patsku » 18.10.2013 15:51

Hilijasta on kyllä voorumilla. Ensivuodeksi pitänee rakennella vähän paremmat rännit ja pelit :mrgreen:
Patsku

ViestiKirjoittaja Patsku » 06.02.2014 14:42

Onhan tämä hiljainen foorumi. 300 rekisteröinyttä käyttäjää ja 1-5 kirjoitusta kuussa. Tosiaan salamyhkäistä tämä kullanhuuhdonta :lol:
Patsku

ViestiKirjoittaja Pena » 06.02.2014 16:03

Totta kai on salamyhkäistä touhua. Kuka sitä nyt rupeaa kaikkia hienoja ideoitaan muille kertomaan. Olisihan se tosi harmillista jos niiden avulla kaveri saisi enemmän kultaa kuin ideanikkari itse.
Pena

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu