HERÄTYS kaikki lukijat!

Kaikkea pohjakallion ja perämaiden väliltä

Re: HERÄTYS kaikki lukijat!

ViestiKirjoittaja grazjsw » 06.02.2014 16:35

Nonii arvoisat kullan tonkijat siellä olis lapin miehellä uusi rojekti menkää kommentoimaan ja anteleen uusia niksejä
Maata pitää liikkua ja aina pitää säätää! =)
grazjsw

ViestiKirjoittaja grazjsw » 26.03.2014 21:22

Missä kaikki arvoisat mainadit piileksii ku hiljaista kuin hautajaisissa vai eikö kellään ole enää mitään mistä kirjoittaa :cry:
grazjsw

ViestiKirjoittaja kummamummu » 27.03.2014 10:20

grazjsw kirjoitti:Missä kaikki arvoisat mainadit piileksii ku hiljaista kuin hautajaisissa vai eikö kellään ole enää mitään mistä kirjoittaa :cry:

Hereillä ollaan, mutta päässä raksuttaa jo uudet suunnitelmat. "Maikun" viimekesäisen vinkin mukaan kukkalaatikot on hommattu, rautasaha haritettu :lol: , ja pieneen kulkuneuvoon mahtuvia uusia kevyitä vapaavirtausrännejä pähkäillen.
Kun vielä sais ne lumet pois sieltä ylämailta, niin ROIn kautta tulossa olen ;) .
Kiinteä vuosilista on koneella, helppo muistaa, mitä mukaan. Vieläkin aina jotain viilauksia siihen tarvii alas tultua tehdä, mitä liikaa/puuttuu/tarpeetonta..
Palsin korkeuksilla olevat, pistäkäähän lumi- tietietoja meille etelän tirpoille ja koiraille!
kummamummu

ViestiKirjoittaja Tapsa » 27.03.2014 20:32

Vaan mitä sitä vielä hötkyillään, ei uppoa lapio routaan. Putsailin tuossa seulaa viimesyksyn jäljiltä pikku remonttia varten ja vaskasin muruset teetassilla. Saalis oli mahtava massan määrä huomioiden, viisi hengetöntä, osa taisi olla vain puolihengettömiä. Syksyllä täytyy taas tulla kun te muut olette ensin kaivaneet tyhjät maat päältä pois :D Antoisaa k-kuumeen nostatusta toivottaa Tapsa
Tapsa

ViestiKirjoittaja grazjsw » 27.03.2014 20:39

käykäähän antaa palautetta seulasta ku on nyt videotaki
grazjsw

ViestiKirjoittaja johannes » 04.04.2014 16:50

Kyllä täällä vielä lunta riittää, Kutturan tien varressa noin 60-80cm.
johannes

ViestiKirjoittaja HannuF » 18.05.2017 09:29

Hannu55 kirjoitti:Teillä kaikilla lukijoilla on jonkinlainen suhde kullankaivuuseen. Useat ovat kokeneita harrastajia, jotkut entisiä, osa uusia ja jotkut vasta haaveilevat harrastuksesta. Kaikki te kuitenkin käytte lukemassa keskustelupalstaa toivoen uutta tietoa, virikettä, ajankulua, muistojen virkistystä. Mutta keskustelu ei ole aktiivista, jos ei keskusteluun osallistuta. Tänne kaivataan TEIDÄN KAIKKIEN OSALLISTUMISTA. Kertokaa omistaa kokemuksistanne, muistoistanne, haaveista. Vastatkaa toisia askarruttaviin kysymyksiin, tehkää omia kysymyksiä alueista, valtauksista, menetelmistä, mistä vaan. Kertokaa hauskoista sattumista, moni asia naurattaa jälkeenpäin, vaikka tapahtumahetkellä olisikin vakava paikka. Kertokaa juttuja ja kaskuja, joita olette kuulleet muilta. Tai keksikää itse uusia vitsejä. Teitä kaikkia tarvitaan näihin keskusteluihin. Näin me kaikki lukijat hyödymme tästä palstasta enemmän.

Lainaan tähän loppuun tekkarien Julkku-vappulehdestä vuosien takaa kaskun otsikolla:
Älliä vai ei?
-Miespolo, omituisen paliskunnan jälkeläinen...

Vauskaa Vappua ja kirjoitelkaa!
T.Hannu 55

Kaima puhuu asiaa. Erittäin passiivista porukkaa.
Reilu kuukausi sitten avasin uuden aiheen, yli 700 lukijaa, eikä ainuttakaan kommenttia.
Tunti takaisin avasin taas uuden ketjun, Kymmenkunta lukijaa tunnissa mutta nolla kommenttia.
Onkohan tässä touhussa ylipäätänsä mitään järkeä.
parempi taivasalla kun tossun alla
HannuF

ViestiKirjoittaja Hardyman » 18.05.2017 22:28

Hiljaista tuppaa olemaan!

Ilmeisesti sanottavaa ei enää ole? ...no sitä en ainakaan itse usko mutta jonkinlainen kynnys siinä näyttäisi olevan? Monilla muillakin palstoilla, olen havainnut saman kuvion; pieni joukko aktiiveja pyörittää samoja teemoja ja tavallaan keskustelee keskenään! Lukijoita niilläkin palstoilla on satoja mutta vain muutama ottaa kirjoittamalla kantaa, tai julkituo oman mielipiteensä.

Itse olen yrittänyt herätellä keskustelua, heittämällä joskus joukkoon hieman kritiikkiä? Vastauksia kyllä tulee mutta pääasiassa yksityisviestejä! Paljon olisi itsellänikin kysyttävää, koska olen vasta aloittanut tämän harrastuksen. Kirjoista saa kyllä tietoa ja jos osaa lukea rivien välistä, niin tietoa on paljon enemmän! Silti, kokemusperäiset vastaukset kiinnostavat enemmän, joten...kirjoittakaa!
Hardyman

ViestiKirjoittaja Vartija82 » 19.05.2017 17:34

Minäpäs vähän voin kirjoitella....
Olen lapissa reissannut kymmenkunta vuotta jo, kalastuksen merkeissä. Ja nyt talven aikaan pikku kutka syyhytti että mitähän muuta sitä kalastuksen ohella keksisi, noh eikös se semmoinen kultakuume syttyny.
Nyt on imetty, kahlattu, tutkittu hommaa, ja nyt on vaskooli pakettia hommattu, ränniä väännetty (kylläkin pahasti vielä vaiheessa). Jäsenmaksu lappua odotellaan vielä, jospa se ilmestyy.... Mikähän noista liitonvaltauksista on rauhallisin, opettelis hommaa ja niinh pois? Ja milloin sinne päin ekaa kertaa pääsis huuhtelemaan tavaraa? Ottais töistä vähän vapaata. Ja kävis ennen kesälomia kokeilemassa vehkeitä...
Itsellä nyt 2m x20cm 2mm alumiiniränni. Ostettu juorumattoo, minermossia, kumikultarihlaa 2eri kokoa. Vielä pitäs veistellä metallirihlat, vai tulenneeko liikaa tavaraa lyhyeen ränniin? Metallirihlat aattelin siten vääntää että 60asteen kulmaan,70mm välillä, 25mm rihlat, perään sitten järeääsalmari verkkoa. Alle tulis minermoss ja 1mm juorumattoo. Ja jos kerkeen nih pesulaatikkoo keulille vielä että en kaikkee huuhtele rännistä läpi
T.iisalmen poppoo
Vartija82

ViestiKirjoittaja jomsa » 19.05.2017 20:13

Hardyman kirjoitti:Hiljaista tuppaa olemaan!

Ilmeisesti sanottavaa ei enää ole? ...no sitä en ainakaan itse usko mutta jonkinlainen kynnys siinä näyttäisi olevan? Monilla muillakin palstoilla, olen havainnut saman kuvion; pieni joukko aktiiveja pyörittää samoja teemoja ja tavallaan keskustelee keskenään! Lukijoita niilläkin palstoilla on satoja mutta vain muutama ottaa kirjoittamalla kantaa, tai julkituo oman mielipiteensä.

Itse olen yrittänyt herätellä keskustelua, heittämällä joskus joukkoon hieman kritiikkiä? Vastauksia kyllä tulee mutta pääasiassa yksityisviestejä! Paljon olisi itsellänikin kysyttävää, koska olen vasta aloittanut tämän harrastuksen. Kirjoista saa kyllä tietoa ja jos osaa lukea rivien välistä, niin tietoa on paljon enemmän! Silti, kokemusperäiset vastaukset kiinnostavat enemmän, joten...kirjoittakaa!

Eipäs sitä ihmisiä voi pakottaa puhumaan sinäänsä. Mutta itsellä ainaki on vähä se fiilis että kaivajat ovat muutenkin aikalailla omiin kuppikuntiinsa jakautunu ja ne varmaan jutustelee omissa piireissään joka tapauksessa sitten kaiken sanottavan.
Luovuuden lähteillä - http://www.innokaltio.fi
eMail:etu.suku at gmail
Kaarrepankki - Lemmenjoki
Kullanhuuhdontaa vuodesta 1990
jomsa

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu