ETSITÄÄN kullankaivajia haastateltavaksi

Kaikkea pohjakallion ja perämaiden väliltä

ETSITÄÄN kullankaivajia haastateltavaksi

ViestiKirjoittaja SHL » 03.11.2015 08:34

Hei!
Olen kansanperinteen tutkimuksen opiskelija Helsingin yliopistosta ja teen tutkimusta Lapin kullankaivajien elämästä nykypäivänä.
Voisinko haastatella sinua?
Etsin mukaan haastatteluihin sekä vanhoja konkareita että aloittelijoita, miehiä ja naisia, nuoria ja vanhoja.
Muita kriteereitä ei ole, kuin se että kullanhuuhdonta, kulta ja Lappi liittyvät elämääsi läheisesti.
Olen tulossa alkuvuodesta 2016 tekemään haastatteluja alueelle Vuotso-Tankavaara-Saariselkä-Ivalo- (Inari?).
Kenttätyömatkani kohteet riippuvat vielä hieman siitä, miltä alueilta löytyy kiinnostuneita kullankaivajia mukaan haastatteluihin.
Asun Helsingissä, joten haastattelun voimme tehdä myös pääkaupunkiseudulla.
Pistä viestiä tähän keskusteluun jos kiinnostuit, tai suoraan sähköpostia minulle osoitteeseen: sonja.leppanen@helsinki.fi

Parhain terveisin,
Sonja
SHL

Re: ETSITÄÄN kullankaivajia haastateltavaksi

ViestiKirjoittaja MasaT » 03.11.2015 09:11

Moro!

Tulepas käymään Tankavaaran Kultamuseolla. Opastetaan sinut kullankaivajien juttusille ja saat tästä hienosta perinteestä enemmän infoa.

t: museo-opas & kullankaivaja Matti
MasaT

ViestiKirjoittaja SHL » 04.11.2015 10:39

Hei!
Kiitos viestistä! Kultamuseolla onkin tarkoitus tulla käymään, suunnitelmissa on tammikuun puolivälin aikoihin matkustaa sinne pohjoiseen päin :) Milloinkohan se kullankaivajien perinteinen risteily on, ettei menisi sen kanssa ristiin?
-Sonja
SHL

ViestiKirjoittaja MasaT » 04.11.2015 11:13

Tuossahan tuo olis linkki Tapahtumat-osioon... -> http://kullankaivajat.fi/index.php?opti ... Itemid=178
Eli tammikuun 29. -31. päivä.
MasaT

Paluu Yleinen keskustelu