Renki kaipaa huuhdontaa

Kaikkea pohjakallion ja perämaiden väliltä

Renki kaipaa huuhdontaa

ViestiKirjoittaja Santeri » 08.06.2016 10:24

Minä olen Santeri Nurmi, 21-vuotias turkulainen mies. Turusta on pitkä matka Lappiin, mutta riittävän hyvästä syystä voin Lappiin mennä. Mikä olisikaan parempi syy kuin haave nähdä kultahippuja vaskoolin pohjalla? Tahdon huuhtoa kultaa ihka oikealla valtauksella, josta on jo löytynyt kultaa ja jolta todennäköisesti löytyy kultaa jatkossakin. Oman valtauksen perustaminen olisi liian vaikeaa minulle, joten tyydyn tulemaan rengiksi jonkun toisen valtaukselle.
Kestän kylmyyttä ja kuumutta. Siedän hyttysiä ja paarmoja tiettyyn rajaan asti. Jaksan heiluttaa vaskoolia vaikka tuntikausia kullan toivossa. Olen kiinnostunut myös kullan huuhtomisesta kourussa. Omaa rahaa minulla ei ole paljon tuhlattavaksi kuluihin, mutta vähän rahaa silti on. Jos kultaa löytyy paljon, sen avulla voi vähän parantaa rahatilannetta:).
Olen ollut Lapissa vain kerran aikaisemmin. Kävin isäni kanssa Tankavaaran kultakylässä heinäkuussa 2014. Huuhdoin vähän kultaa kultakylän huuhdontapaikalla ja yhdessä joessa kylän ulkopuolella. Vietin alueella vain muutaman päivän ennen kuin lähdin kotimatkalle. Seuraavalla reissulla tahdon viipyä Lapissa reilusti pidempään, jotta ehdin huuhtoa kultaa ja ihailla Lapin maisemia. Upeat tunturimaisemat ovat itse asiassa yhtä oleellinen syy palata Lappiin kuin kulta.
Onko yksikään valtaus rengin tarpeessa? Jos on, ilmoita siitä tässä ja jätä yhteystietosi, niin voidaan jutella lisää.
Santeri

Renki kaipaa huuhdontaa

ViestiKirjoittaja hanski » 08.06.2016 14:15

Hei.
Toinen vaihtoehto on, että liityt Lapin Kullankaivajain liiton jäseneksi. Jäsenetuihin kuuluu vapaa kullanhuuhdonta liiton jäsenetuvaltauksilla. Valtauksia on nyt juuri vain 2 auki Palsilla ja yksi Lemmenjoella. Jäsenhakemus löytyy liiton sivuilta.
hanski

Re: Renki kaipaa huuhdontaa

ViestiKirjoittaja santtu90 » 09.06.2016 17:03

alkuun pääsisit varmaan parhaiten liiton valtauksille menemällä kun sieltä voit kysyä vanhoilta konkareilta neuvoa ja tietoa. siellä itsekkin aloitellut ja kunnon apua sain heti ja mukavaa porukkaa kaikki.
rahaa menee kyllä ekoille reissuille aika paljon jos teltat rinkat trangiat yms joudut hankkimaan varusteet maksaa varmaan 300+e (sen verran mulla meni ekalle kerralle ilman rännejä pumppuja yms kaivuu juttuja) ekalle kerralle kannattaa yksin varata rahaa koko reissuun ja tarvikkeisiin 500-700e jos ei ole mitään jo valmiina.
ps haaveet kullalla rahaa hankkimisesta kannattaa melkeen jo hukata kun sitä ei niin paljoa maassa ole, että rännitykseen menneet bensat edes saisi maksettua :x
santtu90

Paluu Yleinen keskustelu