Bizebazella löytyi rihlakivi.....

Kaikkea pohjakallion ja perämaiden väliltä

Bizebazella löytyi rihlakivi.....

ViestiKirjoittaja joke » 28.09.2012 21:44

ja Tuotosta ei voi kuin ihmetellä.
Menin vastoin kaikkia suunnitelmia vasta syyspuolessa 23.8 Palsin persuille kokeilemaan onneani.
Tuolloin oli vielä suht. paljon porukkaa liikkeellä ,mutta leiripaikkaa ei siitä huolimata tarvinnut kauaa etsiä.
Majoituin vaunuineni puolivälin paikkeille kodan viereen. pari päivää kiersin ja katselin kaivettuja paikkoja ja olihan siellä tuttua porukkaa menneiltä kesiltä ,joten juttua riitti. Kajaanin inssikin oli paikalla vielä ja kaivoi kodalta alaspäin mentäessä tien mutkan kohdalla terassia. harmitteli ettei ole mitään tullut moneen päivään ,mutta kehotti silti kuitenkin aloittamaan vieressä olevasta vapaasta ,jo avatusta montun reunamasta. En kuitenkaan ottanut neuvosta vaarin vaan aloitin hiukan ylempää yläjuoksun suuntaa ,kylläkin terassilta,johon oli jäänyt kahden montun väliin kaivamaton ,parin metrin kannas.
Kaivettuani sen pohjikautta ei vaskoolin pohjaan jäänyt kuin muutamia hengettömiä joten päätin siirtyä elsanojalle ,josta joku ruottinmies oli saanut nättejä kryynihippuja koko joukon,mutta joka oli ohjattu pois ,koska kaikki rännimaat oli päästäny puroon. hänellä oli vain 1 pumppu ,eikä ollut ymmärtänyt kierrättää ,joten menin samaan paikkaan kaksine pumppuineni ja jatkoin elsanojan pohjan tonkimista n. viikon verran.Sillä aikaa kun siirryin elsalle oli paikalle tullut tuttu parivaljakko Eteläsuomesta ja olivat alkaneet kaivaa juuri siitä paikasta ,mihin insinööri oli minua ohjannut.
Elsanoja ei antanut minulle muuta kuin hengetöntä ja aloinkin epäilemään että Ruottin poika oli vetäny minua höplästä kun kävi näyttämässä paikkaa mistä hippuset oli saanut.
Sillä aikaa kun kaivoin Elsalla alkoi Bizen terassilta kuulua kummia .Kultaa oli erään rihlakiven alta ja ympäriltä tullut ihan mielettömästi. Kivi oli ollut lähes maan pinnassa mutta vain katajapuska ja sammal oli sen peittänyt.Kokoa kivellä oli lähes kuutio ja hyvin saman muotoinen mikä on Elsan saunan vieressä käännetty kai jo moneen kertaan.
Kaikkinensa tuo parivaljakko kohli siitä kiven ympäriltä reilun viikon aikana rännipohjineen varmasti yli 20 g hippuja ,joista suurin oli 4 g painoinen. mistään muualta palsilla en ole nähnyt noin pienessä ajassa sellaista määrää löytyvän.
jatkoin siinä paikassa heidän lähdettyään vielä pari viikkoa ,mutta vaikka kaivuumäärä tuona aikana oli lähes yhtä paljon kuin heilläkin,elikkä n. 30 m3 ,en päässyt lähellekään heidän tulostaan.
Se rihla oli vain heidän onnensa.
Poistuin paikalta hiukan ennen lumen tuloa 26.9 ,tai ainakin oletan niin koska säätiedoissa samana päivänä ilmoitettiin räntää saapuvaksi tunturialueille.Päivälämpötila tuolloin oli vain 1,5 astetta.
joke

Re: Bizebazella löytyi rihlakivi.....

ViestiKirjoittaja jovisaku09 » 29.09.2012 11:20

Olipas mielenkiintoinen paikka toi rihlakivi, ei varmaan ainut paikka tällä valtauksella se pitää vaan löytää.
Mutta melkoisia kuutiomääriä pitää siirtää, ei se hippu vaskooliin itse hyppää.............. :D
jovisaku09

Re: Bizebazella löytyi rihlakivi.....

ViestiKirjoittaja Mullis' » 01.10.2012 10:41

Hei Joke.
Koitin laittaa sinulle sähköpostiviestiä, mutta kesk.palstan ohjelma ohjasi viestin puheenjohtajallemme JOKKElle.

Voisitko laittaa sähköpostiosoitteesi minulle osoitteeseen: mullin.mallin@gmail.com.
Olisi ehdotus, josta voi kieltäytyä.

t. Mullis'
Mullis'

Paluu Yleinen keskustelu