Tankavaara 2009

Kaikkea pohjakallion ja perämaiden väliltä

Tankavaara 2009

ViestiKirjoittaja jovisaku09 » 12.04.2011 15:36

Olin poikani kanssa ensikertaa Lapissa vuonna 2009 heinäkuussa. Nuorin poikan oli käynyt lapissa jo enne minua nuoresta iästään huolimatta. Ei sitä tämmöset 50 luvulla syntyneet etelänmiehet voinut uneksia nuorena Lapinmatkasta, eli pitkälle yli 50 vuotta meni ennekuin minä pääsin lähteen pohjosiin.
Tankavaara oli yksi paikka missä olimme yötä ja kultamuseota kierrellessä kutsuttiin myös katsomaan lyhytelokuvaa kullankaivuusta. Siltä se juuri näytti mitä oli kirjoista lukenut ja mistä aina oli haaveillut.
Kullanhuuhdontaa piti kanssa kokeilla Tankavaarassa ja niin siinä kävi, että vielä samana kesänä syyskuun alkupäivinä tulimme pojan kanssa uudelleen. Nyt liiton jäsenenä ja suutana Sopukulta, jossa kaverini oli aloittanut ja oli parasta aikaa kaivamassa kultaa samana kesänä.
Siitä se kipinä syttyi, Ei suinkaan kullan määrä ole se mikä sinne vetää, vaan se oleminen siellä, kaukana etelän tohinasta. Tulevana kesänä on taas tavoitteena lähteä noin 1000 km matkalle kohti kaunista Lapin luontoa ja kyllä sitä kaunista maisemaa on siinä matkallakin. Toivottavast taas kumimaton rihloista jotakin löytyy, mikä antaa sen hyvän olon ja mielen.
jovisaku09

Paluu Yleinen keskustelu