kultaa menee ohi

Kaikkea pohjakallion ja perämaiden väliltä

Re: kultaa menee ohi

ViestiKirjoittaja aar1pne » 09.03.2014 14:04

Perinteisesti touko kesäkuun vaiheessa on menty ,ennen se oli tien kunnosta kiinni milloin palsin-elsan LKL alueelle pääsee . Viimekesänä oli jo oma kaivuupaikka jonne tien kunto on hyvä myös keväällä .
aar1pne

ViestiKirjoittaja Harri.M » 09.03.2014 14:11

kesäkuun ensimäinen lähden palsinsuuntaan..riippuu niin keväästä miten paikat kuivaa..pitää olla kuulolla! Kyllä siellä aina joku käy tutkailemas!
Harri.M

ViestiKirjoittaja joke » 30.03.2014 21:22

Kyllä se vaan niin mahtaa olla. Itsekin tunnen pistoksen rinnassa siihen liialliseen yrittämiseen.
Elikkä varmasti on menny rihloista läpitte isompiakin hippuja.
Toissakesänä asia konkretisoitui kun olin ihan siinä puron vieressä tekemässä monttua,Bizen alapään
vaiheilta ja sattumoisin siihen käveli yksi kaveri ,nimee en nyt muista ,mutta jostain lähempää itärajaa olikohan jostain joensuun puolesta ja aikansa kun sitä minun lapioittemista katteli niin virkkoi ,että kannattas varmaan välis vähä katella ränniäkin.
Toppasin lappamisen siihen paikkaan ja sammutin pumpun ja menin tutkimaan ränniä,niin eikös vaan lähes grammanen lituska ollu jo lähellä rännin perää. Jos olisin vielä muutaman lapiollisen heittäny ,niin melko varmasti olisin ollu tuota hippua köyhempi.
Elikkä tulevana suvena ,jos asiat sujuu niinkö oon aatellu,niin nyt pitää tahtia hiljentää ja tarkkailla enemmän ränniä.
Hienokullan loukku sinne rännin päähän oli hyvä juttu Harrilta,Pitää viritellä samanoloinen loukas,jospa siihen sitten jotain jäisi :) .
joke

ViestiKirjoittaja Harri.M » 10.05.2015 10:45

Tervehdys! Aurinko paistaa jo taas korkeammalta ja penkat pehmenee,onko rännit saanu mitään uutta..nyt kokeilen suihku sauvaa rännin yläpäähän ,poikittain antamaan vesi suihkun kun tavara tulee pesu kaukalosta ,vastavirtaan ja sen jälkeen virran tasaus matto ...
Harri.M

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu