Lyhyt dokumentin kuvausta kesäkuussa

Kaikkea pohjakallion ja perämaiden väliltä

Lyhyt dokumentin kuvausta kesäkuussa

ViestiKirjoittaja pjuppi » 15.05.2014 13:11

Moro,
liityin viime kesänä liiton jäseneksi ja käytiin tyttöystävän kanssa parilla jäsenvaltauksella kokeilemassa kullanhuuhdontaa muutaman päivän ajan. Olen ammatiltani valokuvaaaja ja teen nykyään myös videokuvauksia yrityksille ja omaksi huvikseni. Tänä kesänä olen suunnitellut uutta viikon reissua Lappiin ja minua kiinnostaisi suuresti kuvata samalla pieni dokumentti pätkä kullankaivuusta ja kaivajista.
Kysyisinkin nyt etukäteen että löytyykö täältä asiasta kiinnostuneita vapaaehtoisia kaivajia tekemään yhteistyötä pieniä henkilökuvia/haastatteluja varten?
Entä vinkkejä ja ehdotuksia mitä/ketä/missä kuvata?
Tämä on minun henkilökohtainen projekti, joten katan itse kaikki työkulut mitä dokumentin tekoon tulee. En kuitenkaan pysty maksamaan palkkioita esiintyjille, sillä kyseessä on voittoa tavoittelematon projekti. Jos kuitenkin niin käy että dokkarista tulee huippuhyvä ja jokin taho haluaa sitä julkisesti esittää ja haluaa maksaa esityksestä, niin annan mielelläni osan takaisin liitolle lahjoituksena.
Dokumentin ideana olisi esittää henkilökuva/kuvia Lapin kullan kaivajasta tänä päivänä ja samalla vähän mitä kullankaivuu on nykypäivän Suomessa. Elämäntapaa, ideologiaa ja tarinoita kaivajista. Mielellään jättäisin politiikan pois aiheesta ja keskittyisin mielenkiintoiseen, ihmisläheiseen tarinaan.
Reissuni Lappiin olisi viikolla 24, eli 9-15. kesäkuuta.
Miltäs kuulostaa?
Kiitos etukäteen ja aurinkoa odotellen :)

Pauli Juppi
pjuppi@gmail.com
0443449343
pjuppi

Re: Lyhyt dokumentin kuvausta kesäkuussa

ViestiKirjoittaja Harri.M » 15.05.2014 18:30

Onhan se hyvä idea kaiken kaikkijaan,ja valokuvat ! Amerikan vanhaan malliin kaivajista ryhmäkuvia ja yksittäisiä ! Muistotoksi ajasta!
Harri.M

ViestiKirjoittaja pjuppi » 15.05.2014 19:18