No tässä olis tämmönen aloittelijan tee se itse rumpuseula

Kaivutekniikka, koneet, rännit, jne.

Re: No tässä olis tämmönen aloittelijan tee se itse rumpuseu

ViestiKirjoittaja grazjsw » 23.02.2014 19:46

stigu kirjoitti:Heipsan. Hyvältä näyttää tuo sun laite,mitä materiaalia ne on nuo missä nuo tukipyörät pyörii ,,kun ei oikein kuvista saa selvää.Mä on itekkin rakentamassa jonkinlainen laite että saa nähä saako joskus sen valmiiks.Minkälainen moottori kannattais hankkia ettei tekeleestä tule pesukoneen linko.

renkaat on rullakosta. Mulla on tuossa 24v ovimoottori, mutta tilalle tulee 17rmp alennus 240v moottori jota pyöritän agrekaatilla.
Viisaammat voi kertoa miten noissa porakone pumpuissa riittäis vääntö jos ajais sen läpi vettä. Eipäilen ettei riitä vääntö alkuunkaan mutta mulla on tuolla yks nii eihän se vaadi kuin testausta .
Maata pitää liikkua ja aina pitää säätää! =)
grazjsw

ViestiKirjoittaja grazjsw » 24.02.2014 18:53

oisko tämmönen matto mistään kotoisin?
P2240022
grazjsw

ViestiKirjoittaja Kaivaja » 24.02.2014 21:24

Mielestäni matto pitäisi olla jyrkkäreunaista, jos yksistään käytät. Jotkut auton kuramatot toimii jotkut eivät, koska reunat eivät ole teräviä.
Tätä mattoa olen käyttänyt rihlojen alla.http://www.ajtuotteet.fi/sisaantulo/sis ... 4-59009.wf
Kaivaja

ViestiKirjoittaja Altgranat » 24.02.2014 21:38

Oikein hyvä pienoismalli.
En voi ymmärrtää miten tuosta pannann läpi 4 mottia maata päivässä. Kuten tiedetään motit määrää ja kovankin onnen voitoksi muuttaa.
Ideat todella hyviä mutta mittakaava liian pieni. Lisäksi liikutaan harmalla alueella. Mikä on konekaivuun ja lapiokaivuun raja. Yksi nuoralla taiteilun laji sekin.
Altgranat

ViestiKirjoittaja grazjsw » 24.02.2014 22:46

Kaivaja kirjoitti:Mielestäni matto pitäisi olla jyrkkäreunaista, jos yksistään käytät. Jotkut auton kuramatot toimii jotkut eivät, koska reunat eivät ole teräviä.
Tätä mattoa olen käyttänyt rihlojen alla.http://www.ajtuotteet.fi/sisaantulo/sis ... 4-59009.wf

On mulla tuossa rihlat ja verkot päällä tässä kuva:
P2240017
grazjsw

ViestiKirjoittaja grazjsw » 24.02.2014 22:47

Altgranat kirjoitti:Oikein hyvä pienoismalli.
En voi ymmärrtää miten tuosta pannann läpi 4 mottia maata päivässä. Kuten tiedetään motit määrää ja kovankin onnen voitoksi muuttaa.
Ideat todella hyviä mutta mittakaava liian pieni. Lisäksi liikutaan harmalla alueella. Mikä on konekaivuun ja lapiokaivuun raja. Yksi nuoralla taiteilun laji sekin.

Mitä meinaat pienoismallilla. Meinaatko ettei tuohon ehi lapiolla lappaa sitä mukaa maata kun rumpujauhaa edellisen lapiollisen. Eiköhän laipiokaivuun raja ole siinä että kaivaa lapiolla maata =) eikä koneella.
grazjsw

ViestiKirjoittaja Harri.M » 25.02.2014 05:53

Aivan hyvin ehtii jauhamaan lapiollisen kunnes uus lapiollinen lentää,ja nikä se neljä mottia on pakko saada harrastajan sinne rumpuun päivässä ,sitä ei monikaan työstä kivikkoisesta maasta päivässä...jos lapion pesään saat pari litraa maata niin aika homma saada neljä mottia sinne yksin päivässä,kun siinä on kuutakin ihmettelemistä luonnon keskellä! ja monia kaivajia kiinostaa rakentelu ja tekniikan parissa onnistuminen niissä puitteissa nitä on ja mitä nurkista löytyy! ei muuta kun rummuttamaan :P
Harri.M

ViestiKirjoittaja Pena » 25.02.2014 12:16

Nyt on markkinoille tullut kullankaivajille sopiva margariini: Flora KULTA. Se on tuhtia tavaraa, 19,2 karaattista. Sitä kun sipaisee rukihisen leivän päälle puolen sentin kerroksen, niin jo vain alkaa sora lentämään rumpuun, ei kylläkään neljän kuution päivävauhdilla. Sellaiseen vauhtiin ei tavallinen kuolevainen pääse kivikkoisessa maaperässä, jossa joka lapiollinen on irroitettava hakulla, ei, vaikka voitelisi leivän kahtapuolta Flora Kullalla. Ei sekään mahdottomiin pysty. 0,5-1 kuutiota on varmaan lähempänä totuutta.

http://www.flora.fi/wp-content/uploads/ ... 400_g1.png
Pena

ViestiKirjoittaja Kaivaja » 25.02.2014 18:47

grazjsw kirjoitti:
Kaivaja kirjoitti:Mielestäni matto pitäisi olla jyrkkäreunaista, jos yksistään käytät. Jotkut auton kuramatot toimii jotkut eivät, koska reunat eivät ole teräviä.

On mulla tuossa rihlat ja verkot päällä tässä kuva:
P2240017

OK silloin menee verkon alla. Ne peltirihlat on mielestäni liian harvassa, kaikki kivet jäävät noiden rihjolen väliin, jotka tulevat rummun seulan läpi. Jos noin harvassa korkeita rihloja niin ei pysy puhtaana pienellä vesimäärällä. Eikö ne harvemmat rihlat kannatti mitoittaa sen materiaalin mukan mitä tulee rummusta. Ja mitä korkeampi rihja niin enemmän vaatii virtausta, joten ränni tulisi olla kapeampi loppupäästä. Kannattaa kokeilla ennen kuin viet sen montulle, nimittäin itse jouduin lisäämään omiin kulmarihloihin joka väliin yhden lisärihlan. En muista tarkkaa rihjojen välejä mutta veikkaisin max 4cm ja korkeus max 2.5cm.
Kaivaja

ViestiKirjoittaja grazjsw » 25.02.2014 23:13

niin on tarkoitus kokeillakki. tuosta lähtökohdasta on helppo jatkaa. Noin 2 cm on nousua noissa rihloissa. meinasin Ittekki tänää ku kattelin että laittaisin jokaiseen väliin yhden rihlan lisää mutta aavistuksen matalempia.
grazjsw

EdellinenSeuraava

Paluu Tekniikka & koneet