No tässä olis tämmönen aloittelijan tee se itse rumpuseula

Kaivutekniikka, koneet, rännit, jne.

Re: No tässä olis tämmönen aloittelijan tee se itse rumpuseu

ViestiKirjoittaja grazjsw » 26.02.2014 15:56

nonii nyt on lisää rihloja ja max korkeus on 2cm
P2260023
Maata pitää liikkua ja aina pitää säätää! =)
grazjsw

ViestiKirjoittaja kultapekka » 26.02.2014 16:31

Moi, oletko ottanut huomioon teräsverkon suunnan? Tuossa on malliksi kuvankaappausta Gold Hogin Youtube-filmistä, jossa on jotain vinkkejä rännintekoon. Tekisin kyllä itsekin mielellään metallista kaiken jos olisi kilut ja kalut moiseen värkkäilyyn. Pitää tyytyä pianolakattuun tammipuuhun timanttikoristeisilla titaaniruuveilla alligaattorinnahkaisin kantoremmein. :mrgreen:

Kuva
kultapekka

ViestiKirjoittaja grazjsw » 26.02.2014 16:36

eikö se tuosta aikasemmasta kuvasta jo käy ilmi kumminpäin mulla on tuo =) eli juuri miten tuossa sinun linkissä. Edit: huomasin nyt kun katsoin youtubesta kyseisen videon että mitä ajoit takaa tuolla =)
grazjsw

ViestiKirjoittaja Altgranat » 26.02.2014 21:32

Kysymyksiä esittää epäilevä tuomas.
Miten paljon noi akut painaa ja monenko ampeeritunnin akkuja ne on?
Oletko mitannut ampeeri mittarilla pajonko moottori imaisee virtaa kun heität pesään kolme lapiollista moreenia ja vettä perästä pari sankollista?
Kun napajännite laskee alle 18V ollaan alueela jossa pidempi käyttöaika voi vaurioittaa moottoria. Mielestäni kannattaa investoida halpaan volttimittariin?
Miten hoidat akkujen laataamisen?
65Ah akku painaa noin 8kg kahden akun kantaminen parin tunnin välein leiriin ladattavaksi ei ole hellpoa jos kaivupaikka on vaikka 300m päässä. Lataaminen kestää tunnin verran lataus systeemistä riippuen. Vanhoilla akuilla ei kannata yrittää.
Paljonko arvelet että tarvitset vettä / min laitteeseen?
Ovimoottorit ei ole suunniteltu kestämään pitkäjaksoista käyttöä korkealla kuormituksella.
Altgranat

ViestiKirjoittaja grazjsw » 26.02.2014 21:40

Altgranat kirjoitti:Kysymyksiä esittää epäilevä tuomas.
Miten paljon noi akut painaa ja monenko ampeeritunnin akkuja ne on?
Oletko mitannut ampeeri mittarilla pajonko moottori imaisee virtaa kun heität pesään kolme lapiollista moreenia ja vettä perästä pari sankollista?
Kun napajännite laskee alle 18V ollaan alueela jossa pidempi käyttöaika voi vaurioittaa moottoria. Mielestäni kannattaa investoida halpaan volttimittariin?
Miten hoidat akkujen laataamisen?
65Ah akku painaa noin 8kg kahden akun kantaminen parin tunnin välein leiriin ladattavaksi ei ole hellpoa jos kaivupaikka on vaikka 300m päässä. Lataaminen kestää tunnin verran lataus systeemistä riippuen. Vanhoilla akuilla ei kannata yrittää.
Paljonko arvelet että tarvitset vettä / min laitteeseen?
Ovimoottorit ei ole suunniteltu kestämään pitkäjaksoista käyttöä korkealla kuormituksella.

Ajattelin laittaa Höyrykattilan!
grazjsw

ViestiKirjoittaja grazjsw » 26.02.2014 21:45

Jos Arvon insinööri lukis tarkemmin tätä topicia olisi lukenut tämän:
grazjsw kirjoitti:nonii nyt sain hommattua 0.45kwh moottorin jossa alennusvaihe 17 rmp eikä ollu ees kallis 80€

Niin ja tuohan ei sitte pyöri akuilla vaan aggregaattilla.
Pitää olla kato joku lähtökohta mistä lähtiä liikkeelle. Ei se autokaan kulje ilman polttoainetta :D
grazjsw

ViestiKirjoittaja grazjsw » 05.03.2014 23:37

Taas on jotakin saanu aikaseksi. Huomasin tuossa kun tarkemmin tutkin, että tuo kyseinen moottori on 24v pyyhkijän moottori.
P3060003
P3060004
P3060007
P3060008
P3060023
P3060030
P3060006
grazjsw

ViestiKirjoittaja Harri.M » 07.03.2014 20:49

Näppäriä oivalluksia kierrätys kamoista,jos kultaa on maassa kyllä se tällä rikastuu samoin kun pajalla tehtyjen runpuseulojen,hyvistä aineista hyvillä työkaluilla! Ei ole muutenkaan aloitus vaiheessa järkkevää lähteä rakentamaan mitään kallista laitosta kun ei tiedä miten se sitten kiinnostaa tai on aikaaa harrastaa..saahan nämä kampeet maksamaan tosi paljon jos niin haluaa! Onnea Yritykselle! Joskus sitten voi tehdä parannuksia kun kokmusta karttuu!
Harri.M

ViestiKirjoittaja Altgranat » 08.03.2014 20:54

Peltiruuvit voihan V

Käytin vastaavan laisia peltiruuveja viime kesänä kumi rihlojen kiinnitykseen ja ne katkeili koko ajan ilman mitään järkevää syytä.
Olet käyttänyt vastaavan laisia ruuvia verkon kiinnitykseenn rummun sisä puolelle.
Ruuvit katkesi ja rihlat nousi ylös ja hienokulta ja muukin kulta katosi. Joka ilta sama turha työ rihlat irti putsaus rihlat kiinni ja seuraavana päivä pulelta päivin osa ruuveista poikki. Selitystä miksi ne katkesi ei vielä ole löytynyt.

Muuten se neljä mottia minulle tarkoitta konais määrää joka montusta irroitetaan, kivet mukaan lukien. Jos saan ne irti tunnissa niin en varmasti sinä päivänä lapioi.
Altgranat

ViestiKirjoittaja grazjsw » 08.03.2014 21:38

poistin edellisen kommentin kun mulla tuli pieni aivopieru. Peltiruuvi ei peltikateruuvi =) mulla oli ajatuksen vahtaa ne peltikateruuveihin.
grazjsw

EdellinenSeuraava

Paluu Tekniikka & koneet