No tässä olis tämmönen aloittelijan tee se itse rumpuseula

Kaivutekniikka, koneet, rännit, jne.

Re: No tässä olis tämmönen aloittelijan tee se itse rumpuseu

ViestiKirjoittaja grazjsw » 08.03.2014 21:48

Altgranat kirjoitti:Peltiruuvit voihan V

Käytin vastaavan laisia peltiruuveja viime kesänä kumi rihlojen kiinnitykseen ja ne katkeili koko ajan ilman mitään järkevää syytä.
Olet käyttänyt vastaavan laisia ruuvia verkon kiinnitykseenn rummun sisä puolelle.
Ruuvit katkesi ja rihlat nousi ylös ja hienokulta ja muukin kulta katosi. Joka ilta sama turha työ rihlat irti putsaus rihlat kiinni ja seuraavana päivä pulelta päivin osa ruuveista poikki. Selitystä miksi ne katkesi ei vielä ole löytynyt.

Muuten se neljä mottia minulle tarkoitta konais määrää joka montusta irroitetaan, kivet mukaan lukien. Jos saan ne irti tunnissa niin en varmasti sinä päivänä lapioi.

oot jättäny kannan liian ylös ku oot laittanu tjsp
Maata pitää liikkua ja aina pitää säätää! =)
grazjsw

ViestiKirjoittaja Kaivaja » 09.03.2014 14:03

Vaikka ne peltiruuvit kestäisi, näky ei kyllä silmiä hivele. Terävät päät voi aluksi tuntua ettei haittaa, mutta kun joskus se vahinko tapahtuu ja kaatuu noihin teräviin kärkiin.
Kaivaja

ViestiKirjoittaja Harri.M » 09.03.2014 14:15

Meinasikko että jos kaivaja ottaa oikein kunnon RÄNNI KÄNNIT ja sovittaa päätään rumpuun..no teoriassa kaikki on mahdollista :lol:
Harri.M

ViestiKirjoittaja Kaivaja » 09.03.2014 14:33

:lol:
Harri.M kirjoitti:Meinasikko että jos kaivaja ottaa oikein kunnon RÄNNI KÄNNIT ja sovittaa päätään rumpuun..no teoriassa kaikki on mahdollista :lol:

En, selvinpäin ne vahingot tapahtuu, yleensä selvinpäin ollaan suurin osa elämästä :D

Ei sitä päätä tai kättä tartte ränniin työntää katso kuva 004, ulkopuolella näyttää piikit olevan. :lol:
Kaivaja

ViestiKirjoittaja Harri.M » 09.03.2014 15:13

No kuhan heitin.. :lol: hyvä ku jaksaa selvin päin kaivaa joko sitten kännis!
Harri.M

ViestiKirjoittaja grazjsw » 10.03.2014 16:06

Nonii kaikki neljä ruuvia on siiretty . onhan se kivaa ku saa noinki pienestä asiasta foorumille eloa :D :D :D .
grazjsw

ViestiKirjoittaja Tapsa » 17.03.2014 19:16

Varsin alkaa vaikuttaa vekkulilta viritykseltä, vaan voipa se toimiakkin. Muuan pikkuasia kiinnitti huomiotani :shock: , muoviputkien liitokset. Kun vesi "syöksyy" putkiin syntyy jokaisessa mutkassa painetta ja jopa paineiskuja :geek: . Tästä voi olla seurauksena liiitosten aukeaminen. Minulla oli viimekesänä viemäriputkista koottu viritys jossa kaksi 90° asteen mutkaa ja kuinkas kävikään. Jouduin kesken töiden :( etsimään muutaman lyhyen peltiruuvin, joilla varmistin kaikki liitokset. Tämä tapahtui vilvoittavan suihkun jälkeen :o . Siis varaa sopivia ruuveja ja niitä varten poranterä mukaan ensikesänä. Tapsa
Tapsa

ViestiKirjoittaja grazjsw » 17.03.2014 20:15

Itsekkin mietin että laitan ruuvilla mutkat kiinni. Mutta pumppua odotellessa en ole ees tehny reikiä putkiin vielä, mitä se niillä tekee ;). Kyllä pitää olla kaiken näköiset pelit ja vehkeet mukana jos jotain korjata pitää. Ainut mistä nuo mutkat voi teoriassa irrota on rummun ulos tulon kohdalla. Kaukalossa ne on tiukasti nippusiteillä kiinni. Senpä näkee sitten kun on kevät ja pumppuki.
grazjsw

ViestiKirjoittaja Altgranat » 17.03.2014 20:45

Tuli mieleen että miksi niitä Belton turbiineita on oikein rakenneltu kun homma kävisi agregaatilla?
Jännä episodi viime kesältä kun liiton valtauksella revin kataja puskia juurineen sähkö vinsillä. Tuli delekaatio selvittämään että sellainen on kiellettyä lapio valtauksella. Oli helppo lopetta kun se upea super teho vinssi pullautti savut ulos.(Paskan möivät). Kai sitä sähköä saa käyttää rummun ja kuljettimien pyörittämiseen? Olisiko tietoa??
Altgranat

ViestiKirjoittaja grazjsw » 23.03.2014 12:27

jahas se olis testipäivä. rumpu on jo ulkoma mutta pitää kasata osat vielä paikoilleen. Rannalla odottaa maaaineskin että pääsee rumpu kiviä pyöritteleen. ei ole montulla syvyyttä kuin 3m =)
Laitain video myöhemmin.
grazjsw

EdellinenSeuraava

Paluu Tekniikka & koneet