Valtauksen etsintää

Kaivoslaki, maastoliikennelaki - mitä kaikkea niitä onkaan

Valtauksen etsintää

ViestiKirjoittaja Jussi » 10.07.2012 11:25

Päivää kaikille!

Tämä kulllanhuuhdonta homma on kyteny takaraivossa jo pitkään ja nyt alkaa olla semmonen aika ettei enää voi olla tekemättä mitää asian eteen.

Siitäpä syystä arvelin kysyä arvon raadilta että minkälainen lupa kuvio on jos haluaa etsiä mahdollista valtauksen paikkaa? elikkäs kaivellä vähän siltä täältä ja luulla löytävänsä hyvän paikan. Koetin kaivella netistä, mutta en löytäny oikeen mitään järkevää. kyseessä olisi metsähallituksen maat ja ei ole suojelualueella.
Jussi

Re: Valtauksen etsintää

ViestiKirjoittaja Hannu55 » 11.07.2012 22:12

Tätä kysymystä on puitu muissa keskusteluissa. Tässä taas omatulkintaista rajojen vetelyä.

GTK kannustaa kansalaisia malmin etsintään. Minä pidän kultahippuja muihin metalleihin verrattavina. Näin ollen näytteiden kerääminen maastosta on sallittua, jopa toivottavaa, KUN VAAN MUISTAA SEURAAVAT OHJEET:

EI kenenkään pihapiiristä.
EI KENENKÄÄN VALTAUKSELTA
Ei vahingoita luontoa
Ei aiheuta vahinkoa kenenkään omaisuudelle
Noudattaa ylipäätään hyviä tapoja.

Lapiollinen sieltä täältä jälkiä tai kuoppia jättämättä ei häiritse ketään. Jos otat turpeen pois ennen lapiollista soraa, niin nosta turvepaakku takaisin paikalleen.
Toivottavasti minua ei eroteta liitosta näiden tulkintojen vuoksi.

Harkitse myös liittymistä LKL:oon, niin pääset harjoittelemaan jäsenetuvaltauksille ihan luvan kanssa.
Kullankaivaja jo vuodesta 2010
Hannu55

Re: Valtauksen etsintää

ViestiKirjoittaja Jussi » 14.07.2012 09:52

juu pittääpä tuolla taktiikalla kokeilla. jäsen anomus on lähetetty ajat sitten.
Jussi

Paluu Lainsäädäntö & viranomaiset