Etsitään kultakuumeista kaveria Lappiin huuhtomaan

mitä täältä puuttuu?

Re: Etsitään kultakuumeista kaveria Lappiin huuhtomaan

ViestiKirjoittaja Rysky » 28.12.2012 08:39

Kannattaa nyt varmaan lähteä liikkeelle menemällä jollekin LKL:n valtaukselle.
Tehdä oma ränni (laudasta, vesivanerista, alumiinista tms.) laittaa autonmatto ensimmäiseksi rihlaksi, ostaa sitten kultamatto seuraaviksi rihloiksi viewtopic.php?f=10&t=12
Lisää tarvikkeita viewtopic.php?f=7&t=188&p=855&hilit=muovisukka#p855

Kun puhutaan LKL:n valtauksista sanotaan välineistä näin ohjeissa:
Ohjeita valtauksien käyttäjille:
Sallitut työvälineet ovat lulla, ränni, pieni vesipumppu, vaskooli ja lapio, sekä irtomaiden pehmittämiseen tarvittavat kuokat, hakut kanget ym.

TUKES antaa lisää informaaatiota jos haluaa laajentaa harrastustaan http://www.tukes.fi/fi/toimialat/kaivokset/
Rysky

ViestiKirjoittaja Rysky » 28.12.2012 08:45

Tämän keskustelun muuten voisi siirtää alueelle YLEINEN KESKUSTELU.
Ei ehkä kuulu tänne EHDOTUKSIA UUSISTA OTSIKOISTA alle ;)
Rysky

ViestiKirjoittaja jomsa » 28.12.2012 14:17

Ei kait täällä uusia tulokkaita syrjitä? Minulla on joka vuosi käyny siellä työmaalla tähänkin asti joka vuosi aina joku uusi naama pyörähtämässä ja äkkiä se lapio ja vaskooli alkaa pysyä käsissä. :) Ja itse ainakin olen ihan mielelläni ottanut vieraaksi kaikenkarvaista porukkaa, kunhan ei ole ollut mitään ränttälitalitintti väkeä, sellaista porukkaa siis jolle "Lapin kulta" on sitä perinteistä kultaa tärkeämpää ollut.

Itse olen koko ikäni liikkunut Lemmenjoen kultamailla tietenkin kun olen sieltä kotoisin, mutta renkinä aloitteli nuo rännityshommat muunmuassa Mulliksen ja monen muun Lemmenjoen kaivana tuli ylä-aste ikäisenä vietettyä moniakin viikkoja Lapion varressa ihmetellen notta mistä se kulta tulee. :)

Mut joo, se on ihan miten itse tykkää, jos tahtoo tosissaan päästä opiskeleen ja testailee omia ideoita niin liiton valtaukset ovat siihen varmasti hyviä paikkoja. Työmailla jotka ovat jo edenneet useamman vuoden ajan saman managmentin alla niin siellä siirrytään melko nopeasti suoraan töihin kun tunnetaan jo puroa sen verran hyvin ettei enää tarvi tehdä tutkimustyötä niin paljoa. Tietenkin tähänkin on poikkeuksia, kuten itselläni kävi toissavuonna kun sitä edeltävän vuoden mahdottoman rikas kultapankki (alkanut epäilemään että se itseasiassa oli samantapainen paikka kuin Bizebazeltako se oli ollut rihlakivi) josta tuntui tulevan satumaisesti kultaa, kunnes se loppui yllättäen kuin seinään. Sen jälkeen tietenkin jouduttiin vähän ottamaan "uutta vauhtia" kun vanhat kaivuu metodit eivät enää tuottaneetkaan tulosta.

Mutta juu itselläni ei ole mitään ongelmia aivan vasta-alkajien kanssa, mielellään on neuvoja jakanut muuan "alussa oleville" kaivajille Lemmenjoellakin kun on törmäillyt. Neuvoa on annettu jos on kysytty, mutta ei ole tullut tavaksi mennä tyrkyttämään sitä kysymättä.
Luovuuden lähteillä - http://www.innokaltio.fi
eMail:etu.suku at gmail
Kaarrepankki - Lemmenjoki
Kullanhuuhdontaa vuodesta 1990
jomsa

Edellinen

Paluu Ehdotuksia uusista otsikoista?